« Подорож країною Книги»

         Підсумковий бібліотечний урок-подорож для учнів 3 класу.

Вобжа С.С.,

бібліотекар Добренського навчально-виховного комплексу.

 Мета: закріпити знання учнів про структуру книги, формувати читацькі інтереси молодших школярів, розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, уміння спілкуватися, виховувати любов до добра, прекрасного, до казок.

Обладнання: ілюстрації до казок, книги для виставки, карта подорожі, дидактичні картки.

Девіз уроку:                                    Про все на світі будеш знати,

                                                         Коли книжки почнеш читати.

Домашнє завдання: намалювати ілюстрацію до улюбленої казки.

                                           План подорожі.

І. Вступ.

ІІ. Основна частина.

  1. Стежина «Наукова».
  2. Стежина «Загадкова».
  3. Стежина «Виставкова».
  4. Стежина «Мальовнича».
  5. Стежина «Розповідна».

ІІІ. Підсумок.

                                                 Хід подорожі.

І. Вступ.

        Сьогодні, діти, у нас незвичайний бібліотечний урок. Ми будемо з вами подорожувати чарівним світом книги, відгадувати загадки, складати прислів’я, виконувати різні завдання. А девізом нашої подорожі стане прислів’я, яке написане на дошці.(Бібліотекар зачитує).

  • Діти, які книги ви любите читати?

       Книги супроводжують людей впродовж всього їхнього життя. Це мудрі порадники, друзі. Не вміючи говорити, вони розповідають про незвичайні пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ.

        Під час нашої подорожі нам допоможе карта, щоб ми часом не заблукали. Чарівний клубочок буде котитися по стежинках, на яких нам траплятимуться різні  завдання.

          Щасливої  дороги, вирушаймо в путь!

ІІ. Основна частина.

  1. Стежина «Наукова».

Завдання 1. Дайте відповідь на запитання:

(У кожного учня на столі лежить книга).

  • Назвіть всі елементи книги.
  • Що таке корінець книги? Показати.
  • Яка назва книги?
  • Де і коли надрукована книжка?
  • Які твори увійшли в книжку?
  • Чи можна дізнатися про що йдеться в книзі,яку ви уважно розглянули? Як?
  • Що таке анотація? Прочитайте.
  • Які казки називають народними?

Завдання 2.Поєднавши відповідні частини, утворіть і поясніть прислів’я.

Книги читати -                           від дурного відверне

Дім без книги –                          з добром дружити

З книгою жити –                        день без сонця

Книга добру навчить -              усе знати

  1. Стежина « Загадкова».

Завдання 1. Казкова вікторина.  ( За уривками казок відгадати їх назви).

•   Ідуть та й ідуть. Посеред поля лежить вовча голова. («Цап та баран»)

•   Прийшов півник додому, знов кличе мишенят. («Колосок»)

•   Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! («Лисичка-сестричка    і    вовк-панібрат»)

•   Веде   його   лисичка  до   своєї хати,— так уже йому годить: уловить  курочку,   то  сама  не їсть,   а   йому  принесе.   («Пан Коцький»)

•   Ні, дідусю, я не пила, я й не Їла: тільки бігла через місточок та вхопила  кленовий  листочок... («Коза-дереза»)

•  А в тій хатці усе зелене: і стіни зелені, і лавки зелені, і жінка зелена, і діти, сказано — все, все. («Ох»)

•   Вовк зразу до боку, хотів смоли віддерти. Драв-драв та зубами й зав'яз, що ніяк уже й не віддере: що хоче назад, то ніяк. («Солом'яний бичок»)

•   Виходять на узлісся, аж стоїть груша, і на ній бубликів рясно — аж віти гнуться. («Язиката Хвеська»)

Завдання 2. З дидактичних карток скласти назву казки . (« Колобок», «Рукавичка», «Колосок», «Курочка Ряба», «Півник та Курочка»). (У кожної пари учнів окремий набір карток, завдання на швидкість).

Завдання 3. Казкові загадки.

                         Бабуся онучку дуже кохала,

                        Шапочку червону їй подарувала.

                        Дівча забуло ім'я сказати,

                        Ну, відгадали, як її звати ?

                                                                      (Червона Шапочка)

                        Всіх він любить незрадливо,

                        Хто б до нього не ходив.

                        Здогадались? Це наш Гена,

                        Це наш Гена... (Крокодил).

                      

                         Він сміливий і веселий

                         Дружить з ним П'єро, Мальвіна.

                         Шкода, що не любить школу

                         Дерев'яний... (Буратіно).

             

                     Сидить півень на печі,

                     Їсть смачненькі калачі.

                     Тут лисичка прибігає,

                     Мерщій півника хапає.

                     Біжить котик рятувати,

                     В лисиці півника забрати.

                                                                         («Котик і півник»)

                               Він звірят усіх лікує,

                               Від халеп різних рятує.

                               І зайчат, і мавпенят,

                               Бегемотів, тигренят,

                               Вилікує він за мить,

                               Все, що в звірів так болить.

                               Наш добрий лікар... (Айболить).

  1. Стежина «Виставкова».

Виставка книг «Улюблені книги».

(Розповідь бібліотекаря про представлені книги на виставці).

  1. Стежина «Мальовнича».

Завдання 1. За малюнками відгадати назву казки.( Домашнє завдання).

Завдання 2. За малюнком знайти аркуш відповідного вірша.

  1. Стежина « Розповідна».

Розказати про улюблену казку чи оповідання.

ІІІ. Підсумок.

Гра «Мікрофон».

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Які завдання були найцікавішими?
  • Чому потрібно читати книги?
  • Які добрі справи ви хотіли б зробити?
  • Як ви зберігаєте книги?

         Закінчилась наша подорож. Діти, поспішайте робити добро, любіть працю. Читайте книги, складайте свої оповідання, казки, вірші.

                    (Найактивнішим учням – приз – книга).

                                 Не можем без книги

                                 У світі ми жити, -

                                 Бо книга вчить нас,

                                 Як потрібно дружити,

                                 Як зло подолати,

                                 Як хитрих провчити,

                                 Як добрих і чуйних,

                                 Й сміливих любити.

       Відвідуйте бібліотеку! Багато читайте! Бережіть книги! Книга вчить як на світі жить!

                                             До зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

Copyright MyCorp © 2024.