Виховна робота навчально виховного комплексу у 2021/2022 навчальному році базувалася на Основних орієнтирах виховання учнів 1-11 класів.

   Відповідно до виховної проблеми ліцею «Формування громадянина України на кращих здобутках, традиціях рідного народу» 

Демченко Оксана Василівна: Виховна робота

              Реалізація всіх напрямків виховної діяльності ліцею здійснювалася через заходи, передбачені планом роботи, які враховували особливості виховання особистості та відображались у:

  • системі загальношкільних заходів;
  • роботі органів учнівського самоврядування;
  • роботі з батьківською громадськістю;
  • спільній діяльності ліцею та громадських організацій.                                              

Виховний план 2021-2022

Концепція національно-патріотичного виховання

План роботи класних керівників 2021

 

Сторінка заступника директора з виховної роботи - Сайт вчителя Олени СоколовоїМаленькі чомучки: Виховна робота + шаблон

Дмитрушківський ліцей - Виховна система школи

 

ЗАСОБИ ВИХОВАННЯ

Сторінка заступника директора з виховної роботи - Сайт вчителя Олени Соколової

Блог вчителів МО точних наук : Модель випускника сучасної школи

 

Головна увага приділялася формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації  особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом  і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги педагогам у підвищенні рівня виховної роботи, у школі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за виховною роботою. Аналіз відвіданих годин спілкування та виховних заходів свідчить про наступне: виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів: соціальне проектування, навчально-виховні проекти, технологія самовиховання і саморозвитку.

     Чітко спланована робота методичного об’єднання класних керівників. Проведено  чотири засідання методичного об’єднання, члени якого готували змістовні доповіді на актуальні теми, проводився огляд новинок методичної літератури.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами,  змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів.

У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони  праці учасників навчально-виховного процесу», нормативних документів управління освіти Харківської міської ради з питань безпеки життєдіяльності учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з техніки безпеки, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, робили відповідні записи в журналах  встановленої форми,  класних журналах.

До пам’ятних та знаменних дат класні керівники, педагог-організатор та члени учнівського парламенту проводили інформаційні години, разом з учнями створювали виставки, стіннівки, інформаційні листи, поповнювали шкільний сайт.

Виховна робота в навчально-виховному комплексі планувалась та здійснювалась за пріоритетними напрямками  на місяць,  до  якої залучені всі учні з 1 по 11 клас.

Опираючись на соціальне замовлення держави виховати здорову, працелюбну, всебічно розвинену особистість, майбутнього господаря своєї землі і держави, людину, здатну не розгубитися в умовах ринкових реформ, демократизації суспільства та нових форм господарювання, педагогічний колектив Добренського навчально-виховного комплексу в плануванні своєї роботи велику увагу приділяє питанням виховання моральних якостей особистості через засоби учнівського самоврядування.

 Рада старшокласників на чолі з президентом комплексу працювали як керівний орган учнівства в ліцеї, допомагали  в організації виховної роботи.

Головною метою створення ради організації «Крок у майбутнє» є спільна колективна творча справа, яка має об’єднати навколо себе максимальну кількість  учасників, дати можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. Основними функціями  є:

• організаторська – самостійно керує своєю суспільно корисною діяльністю

• виховна – стає носієм моральних переконань

• стимулююча – сприяє формуванню морально-ціннісних стимулів усіх суспільно корисних справ, регулює поведінку своїх членів, їх відносини.

                Структура учнівського самоврядування гнучка, варіативна і зазнає змін  відповідно  до потреб часу й побажань  її учасників.

Важливе місце у виховній роботі займала бібліотека школи. Бібліотекар Деркач В.Б. систематично проводила широку просвітницьку роботу серед учнів, щодо популяризації нових видань, збереження книг, привернення уваги до необхідної літератури. Значну увагу питанням виховання учнів приділяла практичний психолог Матвієнко В.Є..

Слабким місцем у виховній роботи є організація чергування класів і вчителів під час навчально-виховного процесу. Порівняно з попередніми роками стан справ поліпшився, наприклад, чергові класи приділяють особливу увагу травмонебезпечним ділянкам(приміщенням  з кам’яною підлогою, спортивним майданчикам тощо), також чітко налагоджено чергування  у І корпусі, але на інших постах іноді чергові вчителі були відсутні. До суттєвих недоліків слід віднести і випадки проведення класними керівниками виховних заходів не у відповідності з датами, вказаними у планах виховної роботи класів.

Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками. Одним із  головних завдань є широке залучення батьків, усіх дорослих членів сім`ї до співпраці з педагогічним колективом, до активної участі в житті навчального закладу, класу.  Успішно працює Рада комплексу до складу якої входять вчителі, батьки, учні. Рада НВК є діючим органом, який спрямовує роботу батьківського активу. Були проведені загальношкільні батьківські збори, а також класні батьківські збори. На батьківських зборах розглядалися питання:

                1. Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я;

                2. Небезпечні ігри в соціальних мережах;

                3. Виконання Законів України «Про загальну середню освіту» ст. 35;         

4. Соціальний захист учнів;

                5.  Підготовка до закінчення навчального року;

                6. Літній відпочинок учнів.

З метою розвитку обдарованості в  Добренському ліцеї багато учнів залучені до участі в клубах, гуртках, спортивних секціях. В закладі працюють гуртки: «Футбол», «Велосипедний туризм».

Педагогічний колектив Добренського ліцею проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними напрямками роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень, та девіантної поведінки.

  Директором, класними керівниками проводиться індивідуальна робота з учнями, схильними до правопорушень, контролюється відвідування учнями уроків. Спільно з органами внутрішніх справ, службою у справах дітей, складено комплексні заходи щодо запобігання злочинним проявам в учнівському середовищі. Проведено рейди-перевірки, під час яких  адміністрація ліцею, класні керівники  відвідували дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, за місцем проживання і  проводили профілактичні бесіди з їх батьками.

                Стан роботи з профілактики та попередження правопорушень, злочинів постійно заслуховувався на нарадах при директорові, ШМО класних керівників, батьківських зборах.         

Згідно з планом ліцею було заплановано і проведено ряд заходів. Це традиційні: Тиждень знань, Тиждень фізкультури і спорту, Тиждень безпеки руху, відзначення річниці визволення Красноградщини, Всесвітній День туризму, Тиждень бібліотеки, День вчителя, День Захисника України, День української писемності та мови, День пам’яті жертв Голодомору, День боротьби з курінням, День Збройних Сил України, Новорічні свята, День пам’яті Небесної сотні, День Святого Валентина, День збройних сил України, лінійка пам’яті „Час і досі не загоїв рани – цей одвічний біль Афганістану”, свято 8 березня, тиждень дитячої та юнацької книги, тиждень безпеки життєдіяльності, День Здоров’я, День скорботи «Чорнобиль стукає у серце», День ЦО, День Перемоги, День Матері, свято Останнього дзвоника, трудові десанти, тематичні години спілкування.

Також учні ліцею брали участь в районних, обласних  конкурсах, змаганнях та експедиціях: «Замість ялинки – букет»,  з техніки велосипедного туризму, ДЮП, «Таланти ІІІ тисячоліття»,Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Ніхто нам не збудує держави, коли ми її не збудуємо, і ніхто з нас не зробить націїї, коли ми самі нацією не схочемо бути», Міжнародний відкритий конкурс комп`ютерної графіки серед студентів та учнів.

 

 Наші результати:

  1. І та ІІ місце в обласних зимових змаганнях із велосипедного туризму
  2. ІІ місце у районних змаганнях з велотуризму
  3. І місце у фестивалі дитячої творчості «Таланти ІІІ тисячоліття» у номінації «Соло»
  4. ІІ місце в конкурсі-огляді агітбригад ДЮП
  5. ІІ місце в конкурсі-огляді екологічних агітбригад
  6. І місце в Міжнародному відкритому конкурсі комп`ютерної графіки серед студентів та учнів

Шкільні заходи, заплановані на 2021/2022  навчальний рік, здебільшого проведені відповідно до плану, рівень проведення загальношкільних заходів, як правило, досить високий.

                Щомісяця проводяться дні правових знань, які проходять за окремим планом.

                З метою покращення стану здоров’я учнів щорічно проводиться медичне обстеження дітей лікарями центральної районної лікарні та лікарями Вознесенської амбулаторії

                З метою проведення профілактичної роботи щодо здорового способу життя, профілактики пожеж, правопорушень, дорожнього руху, складено плани спільних дій з кримінальною міліцією, службою у справах неповнолітніх, пожежною частиною та центральною районною лікарнею.

                Заплановані позакласні заходи проводились своєчасно, до участі в них залучені учні, батьки, вчителі.

                Позашкільне життя класних колективів також було цікавим і змістовним.

У Добренському ліцеї протягом  кількох  років діє  єдина загальношкільна  система  обліку  відвідування  учнями  занять. Щоденно  черговий  вчитель  та черговий адміністратор за  участю  органів шкільного  самоврядування  після  першого  та  після  останнього  уроків  збирає  дані  про  учнів, відсутніх  на  уроках, уточнює причини  відсутності  та  заповнює  шкільну  книгу  обліку  відсутності  учнів  на  уроках.

                Кожний класний керівник  веде  облік  відсутності  учнів  свого  класу  в  окремій  папці,  де  збираються  документи  про причини  відсутності  кожного  учня (довідки  з  лікарні  про  хворобу, записки  батьків  тощо).  В результаті проведених заходів (відвідування учнів вдома, робота з батьками), навчанням охоплено   100 % дітей.

                Згідно з річним планом у Добренському ліцеї проводилася певна робота з формування здорового способу життя, попередження травматизму, спортивно-масова робота.

                Проведено ряд місячників: «Увага! Діти на дорозі» (вересень, березень); місячник протипожежної безпеки (жовтень, квітень), «За здоровий спосіб життя» (січень), профілактики шкірно-венеричних захворювань (травень).

                В ході місячників було заплановано і проведено чимало заходів – виставки малюнків, плакатів, конкурси рефератів, творів.

                Для учнів молодших класів було проведено профілактичні бесіди  з інспекторами відділення профілактичної роботи неповнолітніх.

                На достатньому рівні проводилася спортивно-масова робота.     Кожного року у закладі проводиться тиждень фізичного виховання, загальношкільні заходи:

  • змагання для учнів 1-4 класів « Веселі старти»;
  • змагання для учнів 5 9 класів «Старти надій»;
  •  конкурс для учнів 7-9 класів «Козацькі розваги».

Проблемою є стан фізичного здоров’я вихованців.  Стан здоров’я дітей на сьогодні викликає особливу заклопотаність. Тому оздоровчий напрямок роботи є однією з найважливіших складових діяльності закладу. Педколектив спрямовує свою діяльність на створення умов безпечного перебування дітей у Добренському НВК, охорону здоров’я учнів, профілактику дитячого травматизму і захворювань.

Copyright MyCorp © 2024.