ПОЛОЖЕННЯ

 

ПРО КОНСУЛЬТАТИВНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ БАТЬКІВ АБО ОСІБ,

 

ЯКІ ЇХ ЗАМІНЮЮТЬ, І ДІТЕЙ ЯКІ ВИХОВУЮТЬСЯ В УМОВАХ СІМ’Ї

 

(положення про консультативний центр розроблено відповідно до наказу МОН молоді та спорт України від 30.06.11 № 714 «Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей які виховуються в умовах сім’ї»)

 

1. Загальні положення

 

1.1. Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї ( далі - Консультативний центр), організовано при Добренському НВК, що реалізує освітні програми дошкільного виховання та районних методичних кабінетах.

 

1.2. Консультативний центр в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, наказами МОН молоді та спорту , рішенням місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

1.3. Консультативний центр створено для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей віком від 2 місяців до 6(7) років, які виховуються в умовах сім’ї.

 

1.4. Консультативний центр - це одна з форм надання допомоги сім’ї у вихованні і розвитку дітей дошкільного віку.

 

 

 

2. Мета і завдання діяльності Консультативного центру

 

 

 

2.1. Мета створення Консультативного центру:

 

- забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання;

 

- надання безкоштовної психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім’ї.

 

2.2. Головні завдання Консультативного центру:

 

- надання всебічної допомоги сім’ї у розвитку, вихованні та навчанні дітей, які виховуються в умовах сім’ї, відповідно до їх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних і психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;

 

- сприяння соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

 

- забезпечення взаємодії між дошкільним навчальним закладом й іншими організаціями соціальної і медичної підтримки дітей і батьків або осіб, які їх замінюють.

 

 

 

 

 

3. Організація діяльності Консультативного центру

 

3.1. Основні форми діяльності Консультативного центру:

 

- організація лекторіїв, теоретичних і практичних семінарів, індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;

 

- організація заочного консультування через листування та в телефонному режимі, через організацію роботи сайту навчального закладу.

 

3.2. Консультативний центр може здійснювати консультативну допомогу батькам або особам, які їх замінюють, з питань:

 

- соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї ;

 

- вікових, психофізичних особливостей дітей;

 

- психологічної готовності до навчання у школі;

 

- профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

 

- організація ігрової діяльності;

 

- організації харчування дітей вдома;

 

- створення умов для загартування і оздоровлення;

 

- соціального захисту дітей із різних категорій сімей.

 

3.3. Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми в Консультативному центрі проводиться в підгрупах і індивідуально.

 

3.4. Організація психолого-педагогічної допомоги батькам, або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів Консультативного центру: вихователя, практичного психолога, сестри медичної.

 

3.5. Консультування батьків або осіб, які їх замінюють, може проводитись одним або декількома спеціалістами одночасно.

 

Кількість спеціалістів, залучених на громадських засадах до роботи в Консультативному центрі, визначається керівником методичного кабінету управління освіти або керівником навчального закладу, на базі яких організовано його діяльність.

 

3.6. Для здійснення діяльності Консультативного центру необхідно ведення наступної документації:

 

- журнал реєстрації звернень;

 

- план та графік роботи Консультативного центру, затверджений керівником методичного кабінету управління освіти або керівником навчального закладу, на базі якого функціонує даний центр;

 

- аналіз роботи за рік.

 

3.7. Безпосереднє керівництво Консультативним центром здійснюється керівником навчального закладу, на базі якого організовано його діяльність.

 

 

 

План роботи консультативного пункту для  батьків

 

№ з/п           

Зміст роботи 

Дата   

Відповідальний

  1.  

 

« Що цікавого пізнають діти в дошкільному закладі » ( бесіда за круглим столом )

вересень

Члени консультативного пункту

  1.  

Вплив родинних факторів на всебічний розвиток дитини

( коло ідей)

жовтень

Члени консультативного пункту

  1.  

Практичне заняття для батьків :« Як батьки можуть допомогти своїм дітям усебічно розвиватись

листопад

Члени консультативного пункту

  1.  

Виховні можливості родини (заняття з елементами тренінгу)

грудень

Члени консультативного пункту

  1.  

Тренінг « Виховання любов’ю

січень

Члени консультативного пункту

  1.  

« Навчайте дітей логічно мислити

( поради педагога )

лютий

Члени консультативного пункту

  1.  

Створення  оптимальних умов для успішного навчання першокласника (методичні рекомендації)

березень

Члени консультативного пункту

  1.  

Готовність дитини до школи (ознайомлення з методиками діагностики)

квітень

Члени консультативного пункту

  1.  

Адаптація дитини до шкільного життя

 (круглий стіл )

травень

Члени консультативного пункту

 

 

Графік роботи спеціалістів консультативного центру:

 

Директор НВК  Федорова Інна Іванівна - третій четвер місяця з 14.00до 15.00, загальні питання.

Вихователь-Кулик Наталія Володимирівна  - перший вівторок місяця з 14.00 до 16.00, питання розвитку дитини, освітньо-виховний процес.

Вихователь Гламаздіна Дар’я  Олександрівна - друга середа місяця з 14.00 до 16.00, психологічна підтримка (консультування, діагностика, індивідуальна робота з дітьми).

 

Copyright MyCorp © 2024.